Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6080011608   GESTIÓ DE CONFLICTES: Tècniques de mediació en l'entorn educatiu
2021-2022   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   28/9/2021 - 13/10/2021 (10 hores) de 17:30h a h
   CRP de la Segarra
   Rambla Lluís i Sanpere, 22 (Cervera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segarra
  
   Formació en línia síncrona.
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   La mediació escolar és un procés educatiu per gestionar els conflictes de convivència que sorgeixen als centres en els quals hi ha involucrats alumnes, i que es resolen amb la intervenció d’una tercera persona. El conflicte pot generar malestar i problemes entre les persones. És un procés natural que apareix en la convivència. Si s’afronta bé, és una oportunitat de canvi i creixement que possibilita l’aprenentatge. És a dir, no és ni positiu ni negatiu, però en funció de com l’abordem ens permetrà millorar com a persones, construir valors i normes, madurar i respectar l’altra persona, així com a nosaltres mateixos. Aquest és el marc de referència que dóna lloc a la mediació escolar.
  
Objectius   Els objectius principals de la formació plantejada, inclouen abordar la temàtica de la mediació i la resolució de conflictes des de 3 àmbits:
1) Formar els docents per a saber com gestionar conflictes de manera directa.
2) Conèixer activitats de formació per a l’alumnat des de l’àrea de tutoria i adquirir els coneixements teòrics bàsics per a poder realitzar-les. L’objectiu de les activitats serà treballar la intel·ligència intrapersonal dels alumnes, és a dir el seu autoconeixement, com a base fonamental per a desenvolupar una adequada intel·ligència interpersonal que els permeti relacionar-se satisfactòriament els uns amb els altres.
3) Conèixer les bases dels programes d’acompanyament entre iguals, com a eina de prevenció i foment d’un bon clima de convivència escolar.
  
Continguts   Els continguts principals són els següents:
• El conflicte: característiques, cicle i formes d’afrontar-lo.
• Passes per a resoldre un conflicte.
• Models de mediació escolar.
• La conversa estructurada conscient: estructura i habilitats del mediador.
• Activitats per a realitzar des de l’àrea de tutoria directament amb l’alumnat per al treball de la intel·ligència intrapersonal i interpersonal.
• Bases teòriques i pràctiques per a dur a terme les activitats de: comunicació, convivència, intel·ligència emocional, presa de decisions...
• Estructura d’un model integrat de convivència escolar a partir de l’ajuda entre iguals, com a mesura per a la prevenció, detecció i solució pacífica de conflictes.
• Dinàmiques de formació de l’alumnat acompanyant.
  
Observacions   Formació en línia síncrona.
  
Formador/a   Mireia Seró Porte
  
Avaluació   ▪ Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
▪ Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa. (Nivell 2 i 3)
▪ Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   ▪ Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones.
▪ Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
▪ Respondre l'enquesta de satisfacció de l'actiitat formativa
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius.
  
E-mail   crp-segarra@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   28/09/2021   1730    
 Sessió 2   dimarts   05/10/2021   1730    
 Sessió 3   dimecres   13/10/2021   1730    
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent