6080011608 |
GESTIÓ DE CONFLICTES: Tècniques de mediació en l'entorn educatiu |
2021-2022 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
28/9/2021 - 13/10/2021 (10 hores) de 17:30h a h |
|
CRP de la Segarra |
|
Rambla Lluís i Sanpere, 22 (Cervera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segarra
|
| |
|
Formació en línia síncrona. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La mediació escolar és un procés educatiu per gestionar els conflictes de convivència que sorgeixen als centres en els quals hi ha involucrats alumnes, i que es resolen amb la intervenció d’una tercera persona. El conflicte pot generar malestar i problemes entre les persones. És un procés natural que apareix en la convivència. Si s’afronta bé, és una oportunitat de canvi i creixement que possibilita l’aprenentatge. És a dir, no és ni positiu ni negatiu, però en funció de com l’abordem ens permetrà millorar com a persones, construir valors i normes, madurar i respectar l’altra persona, així com a nosaltres mateixos. Aquest és el marc de referència que dóna lloc a la mediació escolar.
|
| |
Objectius |
Els objectius principals de la formació plantejada, inclouen abordar la temàtica de la mediació i la resolució de conflictes des de 3 àmbits:
1) Formar els docents per a saber com gestionar conflictes de manera directa.
2) Conèixer activitats de formació per a l’alumnat des de l’àrea de tutoria i adquirir els coneixements teòrics bàsics per a poder realitzar-les. L’objectiu de les activitats serà treballar la intel·ligència intrapersonal dels alumnes, és a dir el seu autoconeixement, com a base fonamental per a desenvolupar una adequada intel·ligència interpersonal que els permeti relacionar-se satisfactòriament els uns amb els altres.
3) Conèixer les bases dels programes d’acompanyament entre iguals, com a eina de prevenció i foment d’un bon clima de convivència escolar.
|
| |
Continguts |
Els continguts principals són els següents:
• El conflicte: característiques, cicle i formes d’afrontar-lo.
• Passes per a resoldre un conflicte.
• Models de mediació escolar.
• La conversa estructurada conscient: estructura i habilitats del mediador.
• Activitats per a realitzar des de l’àrea de tutoria directament amb l’alumnat per al treball de la intel·ligència intrapersonal i interpersonal.
• Bases teòriques i pràctiques per a dur a terme les activitats de: comunicació, convivència, intel·ligència emocional, presa de decisions...
• Estructura d’un model integrat de convivència escolar a partir de l’ajuda entre iguals, com a mesura per a la prevenció, detecció i solució pacífica de conflictes.
• Dinàmiques de formació de l’alumnat acompanyant.
|
| |
Observacions |
Formació en línia síncrona.
|
| |
Formador/a |
Mireia Seró Porte
|
| |
Avaluació |
▪ Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
▪ Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa. (Nivell 2 i 3)
▪ Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
▪ Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones.
▪ Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
▪ Respondre l'enquesta de satisfacció de l'actiitat formativa
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius.
|
| |
E-mail |
crp-segarra@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
28/09/2021 |
1730 |
|
Sessió 2 |
dimarts |
05/10/2021 |
1730 |
|
Sessió 3 |
dimecres |
13/10/2021 |
1730 |
|
|
| |